Friday, January 04, 2013

salam pagi jumaat...

"Allahuma innii ashbahtu minka fii ni'mati wa'aafiyati wasitrin fa-timma 'alayya ni'mataka wa'aafiyataka wa sitraka fiddunya wal aakhirah" Ya Allah, aku dipagi hari memohon dariMu dlm kenikmatan, kesehatan & perlindungan, maka untukku kenikmatan, kesehatan & perlindunganMu di dunia & akhirat."-


Assalamualaikum,salam pagi jumaat yang indah ini..Alhamdulillah aku bersyukur pada mu ya ALLAH... Alhamdulillah aku masih diberi kesempatan lagi pagi ni untuk mencoretkan sesuatu untuk ku kongsi bersama-sama teman alam maya sekalian..

Alhamdulillah di minggu pertama penerbangan kita ditahun 2013 ini semoga semuanya berjalan dengan lancar seperti yang kita harapkan.Baik atau tidak sesuatu perkara itu adalah dari kita sendiri,dan setiap musibah yang menimpa kita itu adalah ujian bagi kita untuk lebih beriman kepadaNYA. Percaya lah sesungguh setiap dari kita pasti akan mengalaminya ,tapi sebagaimana kita akan mengalami hanya ALLAH yang lebih mengetahuinya. Dan, sebelum ALLAH menguji kita alangkah baiknya kita dapat penuhi hati dan setiap tubuh badan kita dan setiap langkah kita dengan cara yang ALLAH sukai serta sentiasa merasa setiap qada dan qadar itu adalah ketentuan dari ALLAH. Dengan itu,secara tidak lansung kita akan memperolehi ketenangan hati dan jiwa dalam menempuh segala musibah atau ujian dari ALLAH. Apa jua cabaran dan masalah yang mendatang kita pasti dapat mengatasinya dengan sabar.. IN SHAA ALLAH..






P/S : YANG BAIK ITU DATANG DARI ALLAH,yang tidak baik itu datang dari saya sendiri..apa yang coretkan disini adalah ilmu yang sya pelajari dari banyak perkara.mendengar,melihat dan menjadi seorang yang ingin belajar itu yang saya pelajari dan saya lakar menjadi kata-kata untuk dikongsi diblog ini...







})();

No comments:

Post a Comment